torsdag 26. august 2010

Extra hjälp eller extra mycket jobb....

Det är inte lätt att säga när man har med sig sin två-åring på jobbet några timmar. Lite kex smulor i soffan, hallonsylt på köksbordet, engångs-hanskar utöver golvet, små nageldekorationer strödd ut över nagelbordet, kvittolappar i olika påsar här och var....Ja listan är lång över va dom får till dom små liven :) Men gott sällskap är det i alla fall :) I dag har min lilla prinsessa fått följa med mig på jobbet på förmiddagen. Jag jobbar till sex i dag, så jag hade inte samvete att lämna henne på dagis klockan nio. Mitt smavete säger att jag måste hämta senast fyra om jag lämnar till nio, fast jag vet att "alla" andra föräldrar har mycket längre dagar på jobbet. Det kanske hänger igen från Norge,där många jobbar 8-16. Konstigt det där.....

I alla fall har vi fått lackat lite naglar och gjort lite "ansiktsbehandlingar" Fast jag måste väl erkänna att det känns lite mer behagligt när Veronica håller på i mitt ensikte, än när min dotter är där och kladdar :) Men roligt har vi i alla fall!


En del kunder har varit här i dag också :) Det blir jag alltid väldigt glad för :) Dagerna känns lite mer spännande när det rör sig lite här inne :)
En nagelkund har jag också i eftermiddag, annars är det väldigt lugnt med bokningar just nu. Antingen är det mina höjda preiser som skrämt bort dom, eller så är det helt enkelt en "dö-period" just nu. Jag var tyvärr tvungen att höja priserna på naglar eftersom jag inte satt tillbaka med någon förtjenst alls när jag hade dragit fra förbrukningsvaror, moms och allt annat roligt man är tvungen att betala för. Jag är ju fortfarande relativt billig i förhållande till stan så jag hoppas mina kunder också ser det sån.

I kväll får vi främmande, min sambos goda vän Lisa ska få sova över innan hon fortsätter sin färd norrut i morgon. Det blir jättetrevligt att träffas under "normala" omstängiheter. Sist vi sågs var på Sweden Rock Festival, och då är det så mycket folk att man får inte de där goda samtalen (om man inte räknar med samtalen som kommer klockan tre-.fyra på natte  då alla älskar alla :)
Ser fram emot att lära känna min framtidiga mans vänner ordentligt. Vad konstigt det låter att säga "framtidiga man", men det är ju faktisk så eftersom vi faktisk ska gifta oss nästa år :) :) :) Oj, det påminde mig om nått jag hade glömd.... Måste sprina över till våra goda grannar på hårmagasinet nu!
Tjohooo!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar