lørdag 28. august 2010

Ledig dag

Så var det lördag, och för mig är det lika med ledigt. Vi har som kännt inte öppet på lördagar, så då får man "långledigt" :) Vi har faktisk testat att ha öppet ett par lördagar i början, men det dök inte upp spesiellt mycket folk (les ingen...) så vi hoppa det.

I dag har jag fått lite gjort i alla fall. Kom precis in från trädgården, det var min tur att rasta gräsklipparen i dag :) Jag tycker faktisk det är lite skönt att klippa gräset, man får tid att tänka på allt och ingenting när man går där runt, runt, runt och runt. Helt klar blev jag tyvärr inte, för med sju äppelträd blir det endel kilo fallfrukt som måste plockas innan vi kan klippa, så den jobben sparade jag till gubben, hi hi.

Apropos "gubben", han är iväg nu på eftermiddagen och soundcheckar till spelningen i Garphyttan i kväll. I går figurerte dom i Nerikes Allehanda, Noll-nitton och Meny,  de spelades även på radio P4 Örebro så det är ju kanon reklam för grabbarna :) Roligt för dom nu när debutskivan snart är klar. Den ventas komma nästa vecka, så vi får hålla tummarna.

Terry and the Conrods.
(Min sambo längst till vänster)


Jag får väl dyka in i garderoben jag och prova lite kläder till i kväll. Det är alltid lika svårt, och svårare är det när vi ska vara ute hela kvällen. Det är ju inte precis sommartemperaturer längre. Jag får väl helt enkelt dansa mig varm om det ska bli för illa. (Fast då ska det vara riktigt kallt först :) 

Ha en god helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar